Vandaag gaan we op bezoek bij onze partner Subway Oldenzaal, gelegen op de brug van de woonboulevard in Oldenzaal. Een echt begrip in de buurt: dagelijks maken veel werknemers van de omliggende bedrijven een ommetje langs de Subway om een heerlijke lunch te scoren. Ook scholieren van het nabijgelegen Twents Carmel College weten deze Subway maar al te graag te vinden.
Eenmaal binnen begrijpen we meteen waarom: het ruikt er heerlijk naar versgebakken brood en koekjes. Robbin de Jonge, ruim 3 jaar eigenaar van deze vestiging, is druk in de weer met voorbereidingen voor de dag. Achter de counter klinkt het iconische geluid van een bestelling die binnenkomt via de bestelsite, en op de tafels staan bordjes voor QR-bestellen.
Subway Oldenzaal was een van de eerste partners van Alles to go en begon met een eigen bestelsite, subwayoldenzaal.nl.
Robbin vertelt enthousiast over de voordelen en zijn ervaringen: “De eigen bestelsite is ideaal, een echte must. De site is vindbaar op Google en eenvoudig te delen via Facebook en Instagram. Klanten kunnen in alle rust online hun bestelling samenstellen, vaak bestellen ze dan ook extra’s of een menu. Vergeleken met telefonische bestellingen is de tijdsbesparing voor ons enorm. En omdat we weten wanneer iemand de bestelling komt ophalen, kunnen we deze op rustige momenten voorbereiden. Dat verlicht onze druk in de spits. Ook leuk om te zien: er komen vaak grote bestellingen binnen, dit zijn vaak bedrijven of vriendengroepen die een telefoon met de bestelsite laten rondgaan. Iedereen schrijft hun naam als opmerking bij hun broodje. Handig voor hun, en ook ideaal voor ons. De bestelling rolt hier uit de printer en is al betaald.”
Naast afhalen is Robbin ook begonnen met bezorgen, en heeft zich daarbij aangemeld op Thuisbezorgd. “Een belangrijk marketingkanaal om nieuwe klanten te bereiken, maar doordat ik een eigen website heb geef ik klanten een alternatief waar ze kunnen bestellen. Zo bespaar ik op de hoge commissiekosten”, legt Robbin uit. Alles to go biedt ook een commissievrij bestelplatform & app waar elke partner automatisch zichtbaar op is. Hoe meer partners zich aansluiten, hoe groter het bereik wordt van dit platform.
Het begint druk te worden en er vormt zich een rij. Enkele klanten gaan echter niet in de rij staan, maar gaan direct aan tafel zitten. Ze halen hun telefoon tevoorschijn en scannen de QR-code op tafel. Robbin kijkt tevreden: “Ik vind het belangrijk om mee te gaan met de trends en nieuwe ontwikkelingen. Met QR-bestellen profiteer ik van de voordelen van een bestelsite, maar dan voor klanten die graag hier willen eten. Je ziet tegenwoordig vaak bestelzuilen staan: met QR-bestellen geef je elke klant hun eigen bestelzuil aan tafel. Doordat ze rustig het menu kunnen bekijken en kunnen bestellen, zie je dat ze vaak meer bestellen, of na het broodje nog extra snacks of een drankje bijbestellen. De drempel om in de rij te staan vervalt, en dit zorgt voor meer omzet. Ook bied ik mijn klanten zo meer comfort, ze kunnen rustig gaan zitten en de rij overslaan.”
Verder vertelt Robbin dat QR-bestellen helpt met het ontlasten van de piekmomenten tijdens de lunch. “We hoeven niet het hele bestelproces te doorlopen met de klant: de bon rolt eruit en is online betaald. Dit scheelt veel tijd en verhoogt onze efficiëntie. Zo worden klanten die wel in de rij staan ook sneller geholpen. Win-win!”
Er komt weer een bestelling binnen via de Alles to go applicatie. Een bezorgbestelling: naast de producten en gewenste tijd is een kaart te zien met een route van de Subway naar het adres. Op de kaart staan enkele andere bezorgbestellingen en icoontjes met namen van bezorgers. De bon rolt uit de printer en een bezorger van Robbin scant de QR-code op de bon met zijn telefoon. De bestelling verschijnt in zijn ATG Bezorger app, en hij kan op pad.
“Voor onze bezorgbestellingen maken we graag gebruik van de bezorger app & kaart functies van Alles to go. Dit helpt ons om bestellingen efficiënter te bezorgen. Nieuwe bezorgbestellingen kunnen we eenvoudig combineren met andere bestellingen als deze in de buurt zijn. Ik kan mijn bezorgers ook live volgen op de kaart, zo weet ik precies wanneer ze terug zijn, zodat ik de volgende bestelling al klaar kan zetten”, legt Robbin uit.
Robbin roept de bezorger bij ons en vraagt of hij kan uitleggen hoe hij de ATG Bezorger app gebruikt.
De bezorger vertelt enthousiast: “Ik scan de QR-code op de bon om de bestelling aan mij te koppelen. De bestelling staat dan in de app, waarmee ik ook direct de Google Maps route kan openen. Als ik onderweg ben geef ik dit aan via de app, de klant krijgt dan een e-mail. En als ik hem bezorgd heb, geef ik dit ook aan waardoor Robbin weet dat ik op de terugweg ben. Wat ook handig is, is dat ik de klant meteen kan bellen via een knop in de app als deze geen gehoor geeft aan de bel.”
Robbin begint te vertellen over zijn ervaringen met het nieuwe spaarsysteem. Subway had eerst een landelijk spaarprogramma via een app, maar deze is niet meer in gebruik. Sinds kort gebruikt Subway Oldenzaal ons spaarsysteem.
Voor elke euro die klanten uitgeven via de bestelsite krijgen ze automatisch 10 punten. Robbin heeft verschillende beloningen ingesteld, zoals gratis bezorging, een drankje naar keuze, cookies, snacks, of zelfs een hele sub naar keuze.
Robbin legt uit: “Klanten vinden het leuk om te sparen. Zo komen ze eerder terug, en ze voelen zich gewaardeerd. En dat klopt ook, we waarderen onze klanten enorm. Daarnaast kunnen we de spaarkaart en beloningen automatisch verwerken in onze e-mail marketing via het systeem. Zo kunnen we klanten die al een tijdje niet hebben besteld herinneren aan hun spaarsaldo en de beloningen die op hen staan te wachten.”
We vragen Robbin of hij het Alles to go totaalpakket zou aanraden aan andere Subways of restaurants. “Dat absoluut. Het levert veel voordelen op. En het is moderner en met lagere kosten dan bij Sitedish en Foodticket.”
En een vraag die natuurlijk niet kan ontbreken: “Mijn favoriete broodje? De Spicy Steak & Bacon met komkommer, paprika, ui en gebakken uitjes, met chipotle en sweet chili saus”, vertelt Robbin.
We bedanken Robbin voor het kijkje achter de schermen hoe hij ons totaalpakket met eigen bestelsite, QR-bestellen, bezorger app en spaarsysteem gebruikt en ervaart. De goede band met onze partners heeft geleid tot het product dat wij nu hebben, en veel functies zijn het gevolg van ideeën of feedback van onze partners.
Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem een kijkje op partner.allestogo.nl voor meer informatie over ons totaalpakket, of neem direct contact op via [email protected] voor een vrijblijvende demo van ons systeem.
Groeten,
Julian